2e dag Omgeving verkend

3 april 2024 - Bourg, Frankrijk

Na een goede nachtrust tot 9 uur hebben we ontbeten en zijn op pad gegaan.Het begon al goed net het dorpje uit en we kwamen op een weggetje te smal voor tegenliggers maar wel tweerichting, dus ver vooruitkijken voor uitwijk mogelijkhen. We zitten hier aan de Garonne midden tussen de wijngaarden. Hebben het plaatsje Bourg bezocht, ( citatel,  oude stadspoort, en kerk). Daarna zijn we naar Blaye gegaan hier is een mooie en grote citadel. Nog naar een kasteeltje geweest. Hierna boodschappen gedaan en getankt. Zitten nu aan een theetje aan de rivier.

1. Esther Proost:
    3 april 2024
    Heerlijk toch. Jullie zitten ook dicht bij het wijnkasteel van Ilja
    Gort. Die zit in Saint-Romain-la-Virvée. Ad kijkt altijd naar hem op tv en is zijn boeken aan het lezen. Is misschien wel een beetje raar mannetje maar volgens Ad schrijft hij wel erg leuk over het franse leven. In ieder geval nog veel plezier en geniet van het zonnetje, dat hebben wij ook lekker gedaan. Niet hier hoor want we zijn zojuist nog een beetje nat geworden op de fiets.
  2. Henk Spijkers:
    3 april 2024
    Misschien dat we morgen op de terugweg van Bordeaux daar nog langs gaan.
  3. Berdy:
    3 april 2024
    Nou nou we hebben t weer gehad vandaag … een weggetje zo smal dat je amper kunt passeren.
    Dit is echt iets voor Henk 😂 heeft ie de grootste lol .
    T is zonde dat we de taal niet machtig zijn want Frankrijk is toch mooi 🤩
  4. Henk Spijkers:
    3 april 2024
    Nou die fransozen moeten maar Engels leren.
  5. Chantal:
    Mooie foto's. Geniet ervan
  6. Henk Spijkers:
    Dank je
  7. Thea:
    Ziet er weer mooi uit
  8. Henk Spijkers:
    3 april 2024
    Ja, het is mooi hier en het weer is ook prima.
  9. Gwenda Spijkers:
    3 april 2024
    Een fijne vakantie en succes met de reis door het Franse land.
  10. Henk Spijkers:
    Dank je
  11. Esther Proost:
    4 april 2024
    Leuke foto’s ! De bomen worden al een beetje groen. Echt voorjaar. Ik zou het in mijn broek doen op de smalle weggetjes.
  12. Henk Spijkers:
    4 april 2024
    Ja, het is lente hier. De smalle weggetjes ben ik vanuit Schotland gewend.

Jouw reactie